پیشگیری از آثار روانی دوران کرونا

کاهش و مدیریت تنش در بیماری کرونا

پیشگیری از آثار روانی دوران کرونا، چند وقتی از بیماری کرونا درکشور عزیزمان می گذرد و زندگی ما نیز دستخوش تغییراتی شده است که در روابط و کیفیت زندگیمان نیز اثرات آن را می توان بررسی نمود در این مقاله قصد بر این است که با جند تکنیک کوتاه کمی از استرس این بیماری در زندگی روزمره کاسته شود:

1- سعی کنید رنجش و نارضایتی های خود را به درخواست تبدیل کنید و درخواست های خود را با کمترین واژه ها، کوتاه و محترمانه بیان کنید.

برای مثال اگر همسرتان برای صرف شام دیر به منزل آمد شما می توانید:

الف) عصبانی شوید، داد و بیداد کنید و قهر کنید.

ب) یا اینکه رنجش خود را به درخواست تبدیل کنید و از او بخواهید اگر به هر علتی نتوانست سر موقع به منزل برسد تماس بگیرد و شما را از تاًخیر مطلع نماید.

2- عبور از قضاوت و حرکت به سوی کنجکاوی وقتی کسی با شما حرف می زند به جای اینکه در فکر تمام شدن حرف هایش باشید و در صدد پاسخگویی به او بر آیید بیشتر از او بخواهید برای شما توضیح دهد این امادگی شما سبب حس ارامش به طرف مقابلتان می شود و این احساس ارامش می تواند احساس شور و نشاط را در او افزایش دهد.

3- هرچه الان احساس می کنید بدانید که اشکالی ندارد که چنین احساسی داشته باشید. به خودتان فرصت دهید تا آنچه را که احساس می کنید توجه کرده و بیان کنید. این می تواند از طریق نوشتن ، صحبت با دیگران یا هدایت احساسات شما به چیزی خلاقانه باشد (مثلاً نقاشی ، فیلم ، شعر ، موسیقی). تمرین های مراقبه آگاهی ذهن می تواند به ما کمک کند که در میانه یک طوفان عاطفی باثبات باشیم. شما می توانید بیاموزید که چگونه شاهد باشید و اجازه دهید افکار و احساسات در زمان خودشان بیایند و پیش بروند ، بدون اینکه تحمل زیاد آنها شما را اذیت کند

در انتها باید فراموش نکنید رابطه سالم سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند(پیشگیری از آثار روانی دوران کرونا)

Coronavirus: Which countries have confirmed cases? | News | Al Jazeera

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *