آزمون آنلاین نگرانی

آزمون آنلاین نگرانی

آزمون آنلاین نگرانی، نگرانی زمانی که موجب رفع مشکل و دردسر شود، مفید است! ولی زمانی که با «اگرها» مواجه شوید، خود نگرانی نیز می تواند به یک مشکل تبدیل شود. بدون شک، تردید و ترس، انگیزه را از بین می برند، در انرژی عاطفی اختلال ایجاد می کنند، اضطراب را افزایش می دهند و زندگی روزمره را با مشکل مواجه می کنند. خوشبختانه نگرانی   مزمنیک عادت ذهنی است که می توان روش های مبارزه با آن را یاد گرفت. می توانید مغز خود را به آرامش دعوت کرده و به زندگی با دیدی مثبت نگاه کنید(آزمون آنلاین نگرانی)

شما احساسات متناقضی در مورد نگرانی تان دارید. از یک طرف نگرانی ها، شما را آزار می دهند و نمی توانید خواب راحت داشته باشید و افکار بدبینانه از سر شما بیرون نمی روند و از طرف دیگر احساس می کنید که حتما راه حلی برای از بین بردن آن وجود ندارد.
در این دوران اوقات سختی را سپری می کنید، زیرا نگرانی تمام حواس شما را تحت الشعاع قرار می دهد. نگرانی های دائمی خسارت و تلفات سنگینی دارند. شب و روز دچار تنش خواهید بود و این احساس شما را عصبی می کند.یک حالت ذهنی و درونی است که با نشانه های مختلفی مانند لرزش دست و صدا، سرخ شدن چهره، دلشوره و بی قراری، کم اشتهایی و… همراه است. معمولا نگرانی به خاطر مسائلی است که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد و فرد کنترلی روی آنها ندارد. نگرانی اغلب توام با نوعی ترس و اضطراب است مثل مادری که نگران این است که کودکش بیمار شود یا فردی که نگران است شغلش را از دست بدهد.

Control Your Worrying with Constructive Worry vs. Unconstructive ...

نگرانی های دائمی شما را عصبی میکند

نگرانی باعث می شود، فرد عملکرد مناسبی در زمان حال نداشته باشد و بر کیفیت زندگی اکنون افراد تاثیر مخرب دارد و منجر به عدم لذت بردن از زندگی می شود. البته نگرانی جزئی از زندگی روزمره است و کمی نگرانی برای زندگی مفید است و باعث داشتن انگیزه و هدف در زندگی می شود و تلاش فرد را جهت بهبود کیفیت زندگی افزایش می دهد. به طور مثال مادری که نگران سلامت فرزند خویش است و این امر باعث می شود، برنامه ای مناسب برای تغذیه و بهداشت کودک خویش داشته باشد. یا فردی که نگران از دست دادن شغلش است و این نگرانی باعث می شود روابط خود را در محیط کار بهبود بخشد و درصدد کسب مهارت های بیشتری باشد. اما نگرانی زیاد ممکن است احساسی از ناامیدی و نا کامی ایجاد کند، زندگی را مختل کند و منجر به بیماری شود. حال ببینیم چگونه می توان نگرانی را از خود دور کرد.

1.اگر برای انجام کاری زمان کافی نداشته باشم، برای آن نگران نمی شوم.
2.نگرانی هایم برای من طاقت فرسا است
3.تمایل ندارم درباره ی چیزی نگران شوم
4.بسیاری از موقعیت ها مرا نگران می کند
5.می دانم که نباید درباره ی چیزی نگران شوم، اما قادر به انجام این کار نیستم.
6.زمانی که زیر فشار هستم، خیلی نگران می شوم
7.من اغلب در باره بعضی چیزها نگران می شوم
8.برای من آسان است که افکار مزاحم را نادیده بگیرم
9.همین که کاری را انجام می دهم، درباره ی آنچه انجام داده ام شروع به نگران شدن می کنم
10.هرگز درباره ی چیزی نگران نمی شوم
11.وقتی چیز زیادی ندارم که بتوانم با آن سر و کار داشته باشم، دیگر برای آن نگران نمی شوم
12.من در طول عمرم یک فرد نگران بوده ام
13.من آگاهی دارم که درباره ی چیزها نگرانم
14.یک مرتبه نگران می شوم و نمی توانم جلوی آن را بگیریم
15.من همیشه نگرانم
16.من برای طرح ها و پروژه ها، تا سرانجام آن نگران هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *